laupäev, 31. oktoober 2015

Masdevalliad talvitumas

Ma vist ei ole pikemalt rääkinud sellest, kus ja kuidas mu masdevalliad talvituvad. Maja on praegu ääretult kuiv ja kuum, seega tuli masded viia kohta, kus oleks jahe ja niiske. Seega vahetasid tegelased lausa elukohta, kolides 10km kaugusele. 

Kuna neil õhuniisutajat kõrval pole, siis sai niiskuse probleem lahendatud kergkruusa ja alustaldrikutega. Alustaldrikule panin peotäie kergkruusa ja sinna vahele valasin tilgakese vett. Vesi ulatub täpselt kergkruusa pallikeste ülemise ääreni, kuid samas ei puuduta potti. Peab ütlema, et praegu neile selline elukorraldus vist meeldib. Ma võin küll eksida, aga ma vist ei kirjutanud sellest, kuidas sooja tõttu mu suurem masde hakkas lehti kaotama. Ilusad rohelised lehed kukkusid igapäevaselt mitme kaupa maha. Hakkasin vaikselt juba lootust kaotama, et selle taime ma nüüd kaotangi, aga nüüd jahedas ja niiskes tundub see protsess pidurdunud olevat. Kolme nädala jooksul pole ühtegi lehte enam kukkunud. 

Mõned pildid ka siis. Esimesena suur masdevallia (lilla), kes suure osa oma lehemassist kaotas. 





Hästi tore on muidugi see, et uued taimed on ka kasvamist algustanud. Kasvavad küll tunduvalt aeglasemalt kui suvel, aga talv pressib ju aina peale ja valgusega enam üleliia priisata pole. Nemad ei saa ka lisavalgust.




Masded jäävad nüüd siis rahulikult talvituma, kui midagi vahepeal põnevat nendega ei toimu, siis vaatab nende edasiminekut uuesti siis, kui päevad pikemaks lähevad. :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar